.....WITAM CIĘ RADOŚNIE W WIBRACJACH MIŁOŚCI, SZCZĘŚCIA I OBFITOŚCI.....

Kochaj i akceptuj siebie w każdym wieku. Każdy moment życia jest dobry.

SPAGHETTI PEŁNOZIARNISTE ZE SŁONECZNYMI POMIDORAMI


Sezon jesienny w pełni otwarty ! - czas na smaczne ciepłe, aromatyczne i energetyczne potrawy, które poprawią nam dodatkowo humor.

Lato zgasiło już swoje kolory, nadeszła najpiękniejsza z pór roku jesień. Zawitała już do naszych ogrodów, na nasze tarasy i balkony. W ten cudowny czas liście tańczą dla nas na wietrze, a wiatr  rozwiewa chmury. Wstaje kolejny surowy jesienny poranek, a w południe leniwe już promienie słońca odbijają się na lekko kolorowych liściach. Drzewa zaczynają lekko przybierać kolory jesieni, liście opadają już z drzew i krzewów. Jesień to czas wielkich zmian, cała przyroda żegna się z nami i przygotowuje do zimowego snu, aby wiosną znów się narodzić. 



Jesień i opadające liście to czas przemiany i zadumy, idealna pora na refleksje i ciepłe potrawy. Taką ciepłą i energetyczną potrawą dodatkowo wprawiającą w dobry humor będzie pełnoziarniste spaghetti z pomidorami, które dojrzewały w pełnym słońcu i aromatycznymi ziołami. 


Dziś podajemy:
 Spaghetti pełnoziarniste ze słonecznymi pomidorami.






Makaron z mąki z pełnego przemiału na zdrowie i dobry humor, zapewnia nam dobry nastrój :) przyczynia się do wzrostu poziomu serotoniny przez dużą zawartość węglowodanów złożonych. Makaron pełnoziarnisty ma głęboki smak i się nie klei, jest kruchy, dodatkowo dostarczy nam węglowodanów i błonnika.Jest dobrym źródłem minerałów, w tym żelaza, fosforu, magnezu, miedzi i wapnia, a przede wszystkim manganu i selenu. Zawiera witaminy z grupy B, a zwłaszcza witaminy PP. Makaron pełnoziarnisty zawiera sporo białka, wprawdzie nie w pełni wartościowego, ale po dodaniu niewielkiej ilości mięsa z indyka i sera zapewnimy sobie pełnowartościową porcję białka w posiłku. Taki makaron nie jest tuczący ale jedynie sycący, tuczy jedynie to co do niego dokładamy, a więc sosy, tłuste sery itp. Sam makaron, z mąki z pełnego przemiału, nie jest bardzo kaloryczny. 

Mięso pieczone z Indyka jest kruche i delikatne, dostarczy nam wartościowego białka, jest lekkostrawne oraz zawiera niewielką ilość tłuszczu i kalorii.W indyczym mięsie znajduje się również magnez, żelazo, cynk i witaminy z grupy B - niacyna, ryboflawina i tiamina. Mięso indyka zawiera niezwykły składnik – trypofan, który wprowadza nas w dobry nastrój wpływając na produkcję serotoniny – hormonu szczęścia.

Pomidory świeże najlepiej z upraw ekologicznych lub własnego ogródka, ja miałam pomidory kupione od działkowiczów, wolne od sztucznych nawozów i oprysków czyli pomidory dojrzewające na słońcu. Pomidory dostarczą nam likopenu - barwnika, który ma właściwości antyoksydacyjne, opóźniają procesy starzenia się skóry i komórek. Oprócz likopenu pomidory zawierają Flawonoidy, które chronią przed nowotworami i chorobami serca. Witamina C, która chroni komórki i wspomaga wchłanianie żelaza z jedzenia. Witamina E, która chroni błony komórkowe. Błonnik, niezbędny dla organizmu składnik odżywczy.

Nie może oczywiście zabraknąć w spaghetti świeżego czosnku. Czosnek dostarczy nam aromatu z olejków eterycznych i lotnych, właściwości dezynfekujących jako naturalny antybiotyk. Czosnek dostarczy nam również flawonoidy, witaminy z grupy B, witamina C, potas, żelazo i magnez.

Do posypania użyjemy świeżo startego twardego sera. Ser dostarczy nam porcję łatwo przyswajalnego wapnia i spore ilości fosforu, witaminę D i A, zawiera też witaminy z grupy B. Ser obfituje w skoncentrowane białko, jest tłusty i kaloryczny  dlatego dodajemy go nie wiele, tylko do smaku.

Do tego świeże aromatyczne zioła najlepiej z ogródka lub uprawy doniczkowej. Ja dodaję bazylię, oregano, szałwię, miętę, lubczyk i koperek. Zioła dopełniają kompozycji aromatów zawartych w potrawie. Mają tylko podkreślać naturalny smak potrawy. Dodatkowo mają zbawienne działanie dla naszego układu pokarmowego.

Używam Oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego tłoczonego na zimno. Oliwa z oliwek uważana jest powszechnie za tłuszcz najwyższej jakości. Najbardziej cenne są Nienasycone Kwasy Tłuszczowe Omega-6 i Omega-3. Oprócz oliwy na uznanie zasłużył sobie olej rzepakowy oczywiście tylko tłoczony na zimno.  Ze względu na wysoką, najbardziej zbliżoną do oliwy z oliwek zawartość kwasu oleinowego, olej rzepakowy jest nazywany „oliwą Północy”. Olej rzepakowy to Optymalna proporcja NNKT, najniższa zawartość nasyconych kwasów tłuszczowych. Tłuszcze roślinne wpływają na procesy metaboliczne organizmu. Zawierają przeciwutleniacze, substancje te opóźniają proces starzenia się naszych komórek, co w dłuższej perspektywie zapobiega miażdżycy i zmianach w strukturze DNA komórki. 

Do spaghetti potrzebne będą:

makaron pełnoziarnisty, świeże pomidory, świeże aromatyczne zioła, 
czosnek, mięso z indyka mielone lub siekane,
 2 łyżki startego twardego sera, oliwa z oliwek lub olej rzepakowy 
tłoczony na zimno.







http://oazamuzyczna.blogspot.com/2014/09/sezon-dyniowy.html

Nasza świeże aromatyczne zioła: 
bazylia ogrodowa, bazylia cytrynowa, melisa, mięta, szałwia lekarska, szałwia ananasowa, oregano, lubczyk, pietruszka naciowa, cykoria sałatowa.





Oto nasze wspaniałe pachnące czosnkiem i ziołami spaghetti pełnoziarniste


życzymy smacznego !



Serafjogin+
Izabela Serenity

www.seraf-jogin.pl

DIETY DLA ZDROWIA - SPRZĘT POMOCNY W TWOJEJ KUCHNI

DIETY dla ZDROWIA

PRODUKTY PRZYDATNE W TWOJEJ DIECIE